Post autor: fotolot » 07 kwietnia 2022, 10:47  
			uriuk pisze:Jeśli się głębiej zastanowić co tak naprawdę wynaleźli bracia Wright , to okaże się że usterzenie. Dokładniej rzecz biorąc wymyślili, że siła nośna na sterze wysokości musi być skierowana w dół, żeby skompensować skłonność skrzydła do pochylania się (kłania się słynna wędrówka środka parcia). Oni to usterzenie umieścili z przodu. 
 1 kwietnia to byl tydzien temu .. 
 Cyt. z wypowiedzi Marka: "..uwazalbym z takimi teoriami, bo moga to zobaczyc.." -najzwyklejsi glajciarze(bez polibudy)  
  Chyba nie wszyscy łykaja teksty rodzimych pseudomedrcow, ze niby paralotniarzom zglebianie wiedzy teoretycznej, ma byc niepotrzebne. A jedynie doswiadczanie praktyczne (na wlasnych bledach)  
 Wilbur Wright, o zasadach aerodynamiki, mial troche odmienne zdanie: " Mozna latac bez silnikow ale nie bez WIEDZY i umiejetnosci".
Ich "Flyer", mial na sterze wysokosci, w ukladzie tzw. "kaczki", glownie dodatnia sile nosna. Natomiast ujemny jej kierunek, dotyczy ukladow klasycznych z ogonowym sterem wysokosci.
 
			
							[quote="uriuk"]Jeśli się głębiej zastanowić co tak naprawdę wynaleźli bracia Wright , to okaże się że usterzenie. Dokładniej rzecz biorąc wymyślili, że siła nośna na sterze wysokości musi być skierowana w dół, żeby skompensować skłonność skrzydła do pochylania się (kłania się słynna wędrówka środka parcia). Oni to usterzenie umieścili z przodu. [/quote]
 1 kwietnia to byl tydzien temu .. :) 
Cyt. z wypowiedzi Marka: "..uwazalbym z takimi teoriami, bo moga to zobaczyc.." -najzwyklejsi glajciarze(bez polibudy)  :)  
Chyba nie wszyscy łykaja teksty rodzimych pseudomedrcow, ze niby paralotniarzom zglebianie wiedzy teoretycznej, ma byc niepotrzebne. A jedynie doswiadczanie praktyczne (na wlasnych bledach)  ;) 
Wilbur Wright, o zasadach aerodynamiki, mial troche odmienne zdanie: " Mozna latac bez silnikow ale nie bez WIEDZY i umiejetnosci".
Ich "Flyer", mial na sterze wysokosci, w ukladzie tzw. "kaczki", glownie dodatnia sile nosna. Natomiast ujemny jej kierunek, dotyczy ukladow klasycznych z ogonowym sterem wysokosci.