Właśnie o takich baranów i osły pytałem

. czy mniejsze zużycie energii przez mózg daje większe szanse powodzenia.
Odpowiedź w pełni profesjonalna Zbyszku wyskakując z tym koniem

, Sztywne konstrukcje napędziłby bezproblemowo ( konio-szybowiec ).
Temat okazuje się bardzo ciekawy i mocno nim się interesowałem podczas obliczeń dla wyciągarki i pgdrona ( swoją drogą - tęsknię

)
Dość trudne jest wykorzystanie mocy przez sprawność napędów. Dodatkowo tak jak zostało wspomniane to paralotnia jest do tego celu bardzo kiepska ( najgorszy ze sprzętów latających w porywach doskonałość 10 ) a szybowiec najlepszy ( 30-60 ) i dlatego poszli w tym kierunku. niestety sprawność przełożenia siły mięśni na ciąg przez śmigło jest kiepska.
z ciekawostek:
pasażerskie duże liniowce mają doskonałość 11-16
obciążenie powierzchni F16 : ponad 250kg / m2
obciążenie powierzchni trzmiela : ok. 2kg / m2
mózg kobiety zużywa ok 19-22% energii*
mężczyzny - ok. 24-26%
* w stanie spoczynku.
Właśnie o takich baranów i osły pytałem :lol: . czy mniejsze zużycie energii przez mózg daje większe szanse powodzenia.
Odpowiedź w pełni profesjonalna Zbyszku wyskakując z tym koniem :), Sztywne konstrukcje napędziłby bezproblemowo ( konio-szybowiec ).
Temat okazuje się bardzo ciekawy i mocno nim się interesowałem podczas obliczeń dla wyciągarki i pgdrona ( swoją drogą - tęsknię :( )
Dość trudne jest wykorzystanie mocy przez sprawność napędów. Dodatkowo tak jak zostało wspomniane to paralotnia jest do tego celu bardzo kiepska ( najgorszy ze sprzętów latających w porywach doskonałość 10 ) a szybowiec najlepszy ( 30-60 ) i dlatego poszli w tym kierunku. niestety sprawność przełożenia siły mięśni na ciąg przez śmigło jest kiepska.
z ciekawostek:
pasażerskie duże liniowce mają doskonałość 11-16
obciążenie powierzchni F16 : ponad 250kg / m2
obciążenie powierzchni trzmiela : ok. 2kg / m2
mózg kobiety zużywa ok 19-22% energii*
mężczyzny - ok. 24-26%
* w stanie spoczynku.