Zdarzenia 2018
- ogrodowy
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 21:58
- Reputation: 2
- Lokalizacja: Poland
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Zdarzenia 2018
Podobno nie. Moja prośba na przyszłość. JAk jesteście świadkiem to starajcie się ustalić tożsamość imię i miejscowość najmniej. Oszczędzi to nam i naszym rodzinom niepotrzebnych stresów. http://www.bielsko.biala.pl/nasygnale/a ... glowca-lpr
-
JaroXS
- Posty: 1034
- Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
- Reputation: 569
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Akrobata
Re: Skrzyczne klapa krawat rotacja pilot zginął.
uriuk pisze:Skrzyczne, Skrzydlo Skywalk Cayenne. Wyskokosc ok 60 m. Klapa, krawat i rotacja do ziemi. Pilot zginal.
Hej
Mysle opis jest niepoprawny. Z naocznego swiadka wynika ze na 50m skrzydlo wyszlo z rotacji a potem byl przestrzal czaszy przed pilota ktory nie zostal zatrzymany a pilot wpadl glowa do skrzydla. Dalej w takim upadku spadl glowa na asfalt.
Pozdrawiam
Jarek Borowiec | www.flyordie.info
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Skrzyczne klapa krawat rotacja pilot zginął.
JaroXS pisze:uriuk pisze:Skrzyczne, Skrzydlo Skywalk Cayenne. Wyskokosc ok 60 m. Klapa, krawat i rotacja do ziemi. Pilot zginal.
Hej
Mysle opis jest niepoprawny. Z naocznego swiadka wynika ze na 50m skrzydlo wyszlo z rotacji a potem byl przestrzal czaszy przed pilota ktory nie zostal zatrzymany a pilot wpadl glowa do skrzydla. Dalej w takim upadku spadl glowa na asfalt.
Pozdrawiam
Jeśli był przestrzał to pilot musiał przeciągnąć. Czyli mógł przeciągnąć po klapie lub po prostu przyciągnął w krążeniu.
Zbyszek Gotkiewicz
-
JaroXS
- Posty: 1034
- Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
- Reputation: 569
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Akrobata
Re: Skrzyczne klapa krawat rotacja pilot zginął.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:JaroXS pisze:uriuk pisze:Skrzyczne, Skrzydlo Skywalk Cayenne. Wyskokosc ok 60 m. Klapa, krawat i rotacja do ziemi. Pilot zginal.
Hej
Mysle opis jest niepoprawny. Z naocznego swiadka wynika ze na 50m skrzydlo wyszlo z rotacji a potem byl przestrzal czaszy przed pilota ktory nie zostal zatrzymany a pilot wpadl glowa do skrzydla. Dalej w takim upadku spadl glowa na asfalt.
Pozdrawiam
Jeśli był przestrzał to pilot musiał przeciągnąć. Czyli mógł przeciągnąć po klapie lub po prostu przyciągnął w krążeniu.
No z relacji którą mi przekazano telefonicznie wynika że pilot kręcił noszenie nisko, a potem wleciał prawdopodobnie na zawietrzną. Potem dostał od razu podwinięcie i była rotacja, prawdopodobnie z krawatem. Rotacja jednak nagle została zatrzymana nisko (50m) nad ziemią, ale skrzydło zostało mocno za jego plecami. Świadkowie mi mówili że widzieli jak skrzydło zostało za plecami a potem skrzydło dynamicznie strzeliło do przodu. Dalej już wiadomo. Tragiczna sytuacja...
Przypominam że żadna certyfikacja nikomu nie pomoże jeżeli oscylacje czaszy wywołane będą bardzo duże. Do czaszy można się zapakować również na skrzydle EN-A.
Jak jest nisko to rzucamy po prostu zapas i nie pierdzielimy się z rozwiązywaniem problemów do samego końca...
Długo nie słyszałem o przypadku żeby się ktoś zapakował do czaszy.
Pozdrawiam,
Jarek Borowiec | www.flyordie.info
- Zippo_Drill
- Posty: 67
- Rejestracja: 02 stycznia 2016, 10:25
- Reputation: 4
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Skrzyczne klapa krawat rotacja pilot zginął.
JaroXS pisze:
Długo nie słyszałem o przypadku żeby się ktoś zapakował do czaszy.
Pozdrawiam,
Prawie równo rok temu
http://www.cas.sk/clanok/392083/fatalna ... o-nerobil/
Bartek Naszewski
Teraz, gdy już nauczyliśmy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie - G.B. Shaw
Teraz, gdy już nauczyliśmy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie - G.B. Shaw
- Chrzaszczu
- Posty: 357
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:29
- Reputation: 99
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
- Zippo_Drill
- Posty: 67
- Rejestracja: 02 stycznia 2016, 10:25
- Reputation: 4
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Zdarzenia 2018
Chrzaszczu pisze:Czy wiadomo jakie to skrzydło?
7 postów wyżej pisał Uriuk, że Cayenne
Bartek Naszewski
Teraz, gdy już nauczyliśmy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie - G.B. Shaw
Teraz, gdy już nauczyliśmy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie - G.B. Shaw
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Ppg, Tuszyn śmierć pilota.
w czwartek, 31 maja około godziny 20.30. Dyżurny policji w Koluszkach otrzymał zgłoszenie o wypadku z udziałem motoparalotniarza. Na miejsce natychmiast skierowano tuszyńskich policjantów, którzy pod nadzorem prokuratora wykonali oględziny i zabezpieczyli wszystkie ślady. Pomogą one w wyjaśnieniu przyczyny i dokładnych okoliczności tego tragicznego wypadku. Ze wstępnych ustaleń policjantów wynika, że 33-letni mieszkaniec Łodzi rozpoczął w Rzgowie samotny lot należącą do niego motoparalotnią. Lecąc nad gminą Rzgów i Tuszyn dotarł do miejscowości Żeromin, gdzie z niewyjaśnionych dotąd przyczyn, stracił panowanie nad sterownością sprzętu i runął na ziemię z wysokości kilkudziesięciu metrów. Niestety, zginął na miejscu. O zdarzeniu powiadomiono również Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych. Sprawę badają tuszyńscy policjanci pod nadzorem Prokuratury Rejonowej w Piotrkowie Trybunalskim. Młody pilot Witek Kwieciński. Skrzydło Niviuk, śmigło całe, linki skrzydła nawinięte na śmigło. 31 maja pogoda była burzowa.
Czytaj więcej: http://www.dzienniklodzki.pl/na-sygnale ... ,13223498/
Czytaj więcej: http://www.dzienniklodzki.pl/na-sygnale ... ,13223498/
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4190
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
PPG Jachranka, druty, obrażenia
Lądowanie na drutach pod Legionowem. Pilot w szpitalu. Potłuczenia i oparzenia. Lądowanie z powodu spadku mocy silnika. Skrzydło Reaction, napęd octagon.
https://wiadomosci.wp.pl/wypadek-w-jach ... 991643265a
https://wiadomosci.wp.pl/wypadek-w-jach ... 991643265a
-
Only21
- Posty: 141
- Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
- Reputation: 9
- Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Zdarzenia 2018
Awaryjne .zeby nie było
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zdarzenia 2018
Only21 pisze:Awaryjne .zeby nie było
Lądowanie z braku paliwa ja bym nie zaliczał do awarii sprzętu, ale jako czynnik ludzki.
Zbyszek Gotkiewicz
-
Only21
- Posty: 141
- Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
- Reputation: 9
- Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Zdarzenia 2018
Zbyszek nie wiesz ze pismaki i tv kłamie.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zdarzenia 2018
Only21 pisze:Zbyszek nie wiesz ze pismaki i tv kłamie.
To skąd mamy brać informacje o zagrożeniach jeśli najbardziej zainteresowani nie dbają o to?
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4190
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zdarzenia 2018
Poniewaz pismaki nie sa w stanie odroznic motolotni od paralotni istnieje duza szansa, ze to jednak paralotnia:
http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/w ... ,13226665/
http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/w ... ,13226665/
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zdarzenia 2018
Ciekawe kto wpadł do zalewu na Chańczy. Rzeczywiście jest duże prawdopodobieństwo że to mógł być ktoś z trajką. Dziwne że nikt jeszcze nie opisał tego zdarzenia.
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4190
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zdarzenia 2018
Kac go meczy, albo usiluje wydobyc szpej z wody. Zasiegnij jezyka
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zdarzenia 2018
uriuk pisze:Kac go meczy, albo usiluje wydobyc szpej z wody. Zasiegnij jezyka
Dorzucili więcej zdjęć. Jednak motolotnia.
Zbyszek Gotkiewicz
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zdarzenia 2018
Only21 pisze:Awaryjne .zeby nie było
W naszym lataniu jest ogólna zasada żeby mieć cały czas dolot do lądowiska awaryjnego. W ppg jest jeszcze zasada która każe oczekiwać awarii silnika w każdym momencie. Dobrze by było wiedzieć gdzie nastąpiły zaniedbania które doprowadziły do niekorzystnego przebiegu zdarzeń, ale z tego co się zorientowałem to pilot by wolał przemilczeć całe zdarzenie.
Zbyszek Gotkiewicz
-
Only21
- Posty: 141
- Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
- Reputation: 9
- Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Zdarzenia 2018
Nic z tych rzeczy Zbyszek.Nie miałem wysokosci żeby przelecieć przeszkodę w postaci Zalew Zegrzyński (od strony zapory to chyba Z 100-150 metrów wody.Wybralem mniejsze zło jak wtedy mi sie wydawało, i postanowiłem lądować w przy polnej drodze ,widziałem słupy wzdłuż drogi po mojej lewej.Byly wyraźne na tle zbóż , ale druty w które wyleciałem były w połowie ścieżki podejścia prostopadle i w dodatku na tle lasu. Do tego godz 20:20. Nieznajomy teren.I recepta na nieszczęście gotowa. Do samego końca nie widziałem tej przeszkody.Mysle ze zgubiło mnie tez pewność siebie. I brak koncentracji , nazwijmy to Rutyna.Czytając różne wiadomości mogę powiedzieć że z kolegów którzy mieli incydenty w tym tyg wyszedłem najlepiej.Prosze wszystkich o wyciągnięcie sobie wniosków dla siebie . Opisałem mniej więcej i tyle co pamietam. Proszę o niespekulowanie i nie wytykanie sobie ... bo wiem ze ma to miejsce.To nie chodzi kto jest lepszy czy gorszy,mamy taką samą pasje i trzymajmy sie razem. Ps. Na koniec chciałem przeprosić za braki w prądzie mieszkańców Jachranki. Za pomoc ludziom na miejscu zdażenia oraz ekipie R-ki. Oraz wszystkim którzy sie o mnie martwią , mam nadzieje ze sprzęt to nie zgliszcza i wkrótce spotkamy sie w powietrzu!! Pozdrawiam wszystkich Arkadiusz Gołębiowski. I na koniec w formie żartu: juz wiem ze gołębie siadają inaczej na drutach;)
-
Only21
- Posty: 141
- Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
- Reputation: 9
- Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Zdarzenia 2018
Proszę kogoś kto jest na innych forach(nie mam fejsa ani innych kont). O kopiuj wklej w celu wyjaśnienia okoliczności. Nie mam zamiaru sie ukrywać ani wybielać.Ale jak czytam jak sie snują opowieści z mchu i paproci to mnie krew zalewa.To przykre ze nie znając tematu ludzie cie oceniają .
Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość