Eigertour i Maurer

Latanie bezsilnikowe
Chrab
Posty: 180
Rejestracja: 05 lutego 2016, 09:56
Reputation: 62
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Eigertour i Maurer

Postautor: Chrab » 11 lipca 2020, 14:23

Ta technika lądowania!!! Np. w 4:40.
Wiem, że zaraz Gotek się przyczepi, że się nie robi kolibra ;)


edit: motyla -> kolibra
Ostatnio zmieniony 11 lipca 2020, 17:00 przez Chrab, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Eigertour i Maurer

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 11 lipca 2020, 14:43

Chciałem się przyczepić ale nigdzie nie widziałem motyla. Jedno lądowanie było ciekawe gdy dwoma głębokimi pociągnięciami zerwał strugi. Przy tym wydłużeniu to ma sens.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
der
Posty: 1881
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 719
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Eigertour i Maurer

Postautor: der » 11 lipca 2020, 15:17

motyl <> koliber

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Eigertour i Maurer

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 11 lipca 2020, 15:50

Domyśliłem się, ale wolę tego błędu pojęciowego nie utrwalać.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Eigertour i Maurer

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 11 lipca 2020, 18:55

A założyciel wątku pewnie nie wie co to jest motyl.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Eigertour i Maurer

Postautor: calhal » 11 lipca 2020, 21:31

Chrab pisze:Wiem, że zaraz Gotek się przyczepi, że się nie robi kolibra ;)

wiesz, wielu rzeczy się nie robi, chyba, że jest się Maurerem. Wszyscy paralotniarze świata sumarycznie są zbyt cieńcy żeby Maurera się czepiać, a co dopiero sam Gotek :lol:

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Eigertour i Maurer

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 11 lipca 2020, 21:48

Spoko. Ja też tak robię jak latam na dużych wydłużeniach, ale tłumaczenie pilotom o co chodzi gdy nigdy na takie skrzydła nie wsiądą mija się z celem. Będą potem machać rękami na swych "wysokich" B jak nietoperze i niewiele z tego wyniknie oprócz hałasu :)
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Eigertour i Maurer

Postautor: prokopcio » 15 lipca 2020, 15:04

Zbyszek Gotkiewicz pisze:tłumaczenie pilotom o co chodzi gdy nigdy na takie skrzydła nie wsiądą mija się z celem.
Ja bym mimo wszystko poprosił :), nie po to żebym tak robił / nie robił tylko zaspokoił ciekawość.

Ja w elektronice i programowaniu robię sporo rzeczy, których się nie robi i często mi to ktoś wytyka ;).
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Eigertour i Maurer

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 15 lipca 2020, 17:03

Nie wiem od czego zacząć. Czynna od tego co to jest wydłużenie. Skrzydła z małym wydłużeniem mają większą cięciwę niż te z dużym wydłużeniem. Cięciwa to długość żebra. Żebro to przekrój skrzydła pionową płaszczyzną ustawioną wzdłuż kierunku lotu. Starówka jest przymocowana do spływu. Jeśli pilot zaciąga surówkę to przy takim samym ruchu starówka krótka cięciwa ustawiana jest na większy kąt natarcia niż długa cięciwa. Dlatego skrzydła o dużym wydłużeniu są trudniejsze w pilotażu niż skrzydła o małym wydłużeniu. Są jeszcze inne czynniki, ale ten jest jednym z głównych.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Eigertour i Maurer

Postautor: prokopcio » 15 lipca 2020, 17:19

Nie zrozumiałeś co ja chciałbym się dowiedzieć.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Jedno lądowanie było ciekawe gdy dwoma głębokimi pociągnięciami zerwał strugi. Przy tym wydłużeniu to ma sens.
Dlaczego to ma sens tylko na dużych wydłużeniach skoro na mniejszych też możesz zerwać strugi ( odpowiednio głębszym ciągnięciem )
Łukasz Prokop

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Eigertour i Maurer

Postautor: ciacholot » 15 lipca 2020, 17:34

Byś musiał mieć ręce o pół metra dłuższe, a i tak kąt natarcia by się tak szybko nie zmienił...
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Eigertour i Maurer

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 15 lipca 2020, 17:54

Na Nemo wsadzam ręce pod dupę i tak mogę lecieć. Nie da się głębokim zaciągnięciem przeciągnąć skrzydła klasy A. Oczywiście od tej zasady też są wyjątki.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Eigertour i Maurer

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 15 lipca 2020, 17:56

Zauważ że Maurer podnosi gwałtownie ręce do góry w momencie gdy zaczyna zrywać strugi. A to już trzeba umieć i czuć. Mechaniczne machanie łapami wygląda po prostu śmiesznie tak jak to próbują robić wszyscy koliberkowcy.
Zbyszek Gotkiewicz

kstepien74
Posty: 27
Rejestracja: 24 stycznia 2016, 18:57
Reputation: 13
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: Eigertour i Maurer

Postautor: kstepien74 » 15 lipca 2020, 21:02

Skoro mowa o ekstremalnych ladowaniach, to moze jeszcze jeden film

https://youtu.be/Ew2kKqSM3WA


Kamil


Wróć do „PG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość