Postanowiłem skorzystać z okazji i kupić śmigło 3 łopatowe z Chin . Śmigło za niecałe 1500 zł. W Polsce ceny śmigieł trój łopatowych zaczyna ją się od 2300 zł więc różnica była znaczna . Zakupiłem więc śmigło , aktualna cena na stronie wynosiła 1490 zł. Zapłaciłem Chińczykowi 1212 zł i czekałem na przesyłkę . Gdy przesyłka dotarła do polski trzeba było zapłacić koszty celno skarbowe . Poczta zażądała ode mnie wszelkich dokumentów transakcji i dowodów wpłaty oraz upoważnienia do dokonana czynności celno skarbowych . Gdy już wszystkie dokumenty im dostarczyłem i wszystko już miało się pomyślnie zakończyć , to osoba która się tym zajmowała stwierdziła ,że nie mają kodu taryfowego na śmigła do napędów PPG i ,że mam sobie wynająć agencję celną lub skorzystać z Agencji Celnej Poczty Polskiej. Skorzystałem więc z usług Agencji Poczty Polskiej , chodziło chyba im tylko o to żeby wydoić z klienta dodatkową kasę (koszt za usługę i upoważnienie w sumie 134 zł). Gdy opłaciłem koszty usługi naliczyli mi - VAT i cło w wysokości 319 zł. Po opłaceniu tej kwoty przysłali mi śmigło.Zakupiłem śmigło na Aliexpres 15 maja , a dotarło do mnie 07 lipca. Całość kosztowała mnie 1665 zł co i tak w sumie jest taniej niż śmigła dostępne w Polsce . Prób w locie jeszcze nie robiłem , Próba naziemna wyszła całkiem obiecująco .
Wrzucam to na forum ,żeby potencjalny następny chętny na zakup Chińskiego śmigła wiedział czego się spodziewać. Oryginalnie chińczyk sprzedaje z otworami 6 x 75 mm dodatkowe otwory widoczne na zdjęciu wykonałem sobie sam . Piastę tez trzeba sobie wykonać we własnym zakresie.
Śmigło trójłopatowe z Chin
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 01 lutego 2025, 22:06
- Reputation: 4
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Śmigło trójłopatowe z Chin
- Załączniki
-
- IMG_20250712_091523.jpg (685.65 KiB) Przejrzano 169 razy
-
- IMG_20250712_090321.jpg (947.59 KiB) Przejrzano 169 razy
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4179
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Śmigło trójłopatowe z Chin
Przesądy powstają, kiedy powtarza się cudze prawdy, a wiedza powstaje, kiedy się doświadcza i sprawdza. Właśnie zdobyłeś konkretna wiedzę i jeszcze sie nią podzieliłeś. Szacun.
Ale pociągnijmy dalej ten eksperyment. Tak się składa, że diluje drogimi śmigłami dedykowanymi do konkretnych silników, czyli nie, że zakładamy "jakies" trójłopatowe śmigło, tylko dostrojone do konkretnego napędu. Dokładniej chodzi mi o śmigła Flexer, Cena detaliczna to 2180 PLN, ale ze znizką dla moich klientów (a przez 25 lat pracy są to tysiące osób) mamy 2080 PLN. Faktycznie jest to sporo więcej niż 1665 PLN za śmigło z Aliexspres. Jakies 25% różnicy.
Mamy więc wersję tanią dla tych co chcą oszczędzać i wersję "na wypasie" dla tych burżujów, którzy wolą dostać coś od ręki, z gwarancją, fakturą VAT i dopasowane do konkretnych potrzeb. I z gotowymi otworami
.
Daj znać jak ci się sprawuje i zapraszam do Wrocławia (a dokładniej na lotnisko w Olesnicy), to założymy Flexera i porównamy. Może faktycznie nie warto przepłacać?
Ale pociągnijmy dalej ten eksperyment. Tak się składa, że diluje drogimi śmigłami dedykowanymi do konkretnych silników, czyli nie, że zakładamy "jakies" trójłopatowe śmigło, tylko dostrojone do konkretnego napędu. Dokładniej chodzi mi o śmigła Flexer, Cena detaliczna to 2180 PLN, ale ze znizką dla moich klientów (a przez 25 lat pracy są to tysiące osób) mamy 2080 PLN. Faktycznie jest to sporo więcej niż 1665 PLN za śmigło z Aliexspres. Jakies 25% różnicy.
Mamy więc wersję tanią dla tych co chcą oszczędzać i wersję "na wypasie" dla tych burżujów, którzy wolą dostać coś od ręki, z gwarancją, fakturą VAT i dopasowane do konkretnych potrzeb. I z gotowymi otworami

Daj znać jak ci się sprawuje i zapraszam do Wrocławia (a dokładniej na lotnisko w Olesnicy), to założymy Flexera i porównamy. Może faktycznie nie warto przepłacać?
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 01 lutego 2025, 22:06
- Reputation: 4
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Śmigło trójłopatowe z Chin
Według producenta śmigło jest dedykowane dla silnika o mocy 26 HP i 7700 obr/min . Silnik simonini mini 2 ma właśnie takie parametry . Simonini ma dość duże wibracje , ludzie którzy latają z tym silnikiem twierdzą że na trzech łopatach będzie równiej pracował. Zanim kupiłem to śmigło pytałem o śmigła E-props , tam ceny zaczynają się od 2300 zł wiec w perspektywie było 800 zł oszczędności.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4179
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Śmigło trójłopatowe z Chin
Zgadza się, trzy łopaty będą pracować równiej (choć powód tego jest zaskakujący). Oprócz mocy i obrotów bierze sie pod uwagę masę startową, przełożenie przekładni, średnicę kosza i... kierunek obrotów (zakładam, że sprawdziłeś). Dodatkowym parametrem jest prędkość skrzydła, oraz wysokość gęstościowa, czyli na jakiej wysokości nad poziom morza mieszkasz i w jakich temperaturach latasz. Latając małym samostatkiem w upał, gdzieś na wyżynach użyjemy zupełnie innego śmigła niż pyrkając zimą nad morzem na klasycznym skrzydle.
W praktyce dobór śmigła przez producenta wygląda tak, że otrzymuje się z fabryki całą rodzinę śmigieł i piloci testowi latają w różnych warunkach aż dojdą do "ściany". Raz było tak, że śmigło wydawało się idealne, ale zmieniła się temperatura, ciśnienie, użyliśmy trochę mniejszego skrzydła i śmigo przestało się wkręcać. Po prostu było "za ciężkie" do tego silnika w tych warunkach. Wystartować nawet się dało, ale za cholerę nie dało się wznosić.
W efekcie pozostają na placu boju 2-3 śmigła, które są na tyle uniwersalne, że można je stosować w prawie każdych warunkach i te śmigła sią polecane do danego napędu.
Kupując inne śmigło trzeba sprawdzić, czy nie przekręca silnika (za "lekkie") i czy silnik wkręca się na maksymalne obroty PRZY PEŁNEJ PRĘDKOŚCI, czyli w praktyce, odpuszczone trymery i pełna bela (czyli czy nie jest "za ciężkie"). Pozostałe parametry, czyli szybkość wkręcania się na obroty (związane z masą łopat), wielkość momentu odśmigłowego (zależy od szerokości łopat i skoku), hałaśliwość oraz sprawność, są sprawą drugorzędną i dają się załatwić pieniędzmi, czyli to nie jest problem, tylko koszt
W praktyce dobór śmigła przez producenta wygląda tak, że otrzymuje się z fabryki całą rodzinę śmigieł i piloci testowi latają w różnych warunkach aż dojdą do "ściany". Raz było tak, że śmigło wydawało się idealne, ale zmieniła się temperatura, ciśnienie, użyliśmy trochę mniejszego skrzydła i śmigo przestało się wkręcać. Po prostu było "za ciężkie" do tego silnika w tych warunkach. Wystartować nawet się dało, ale za cholerę nie dało się wznosić.
W efekcie pozostają na placu boju 2-3 śmigła, które są na tyle uniwersalne, że można je stosować w prawie każdych warunkach i te śmigła sią polecane do danego napędu.
Kupując inne śmigło trzeba sprawdzić, czy nie przekręca silnika (za "lekkie") i czy silnik wkręca się na maksymalne obroty PRZY PEŁNEJ PRĘDKOŚCI, czyli w praktyce, odpuszczone trymery i pełna bela (czyli czy nie jest "za ciężkie"). Pozostałe parametry, czyli szybkość wkręcania się na obroty (związane z masą łopat), wielkość momentu odśmigłowego (zależy od szerokości łopat i skoku), hałaśliwość oraz sprawność, są sprawą drugorzędną i dają się załatwić pieniędzmi, czyli to nie jest problem, tylko koszt

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość