Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?
: 22 sierpnia 2020, 22:36
Cześć, nie jestem jeszcze jednoznacznie przekonany do zakupu nowego napędu (z uwagi na koszt), ale ponieważ wydaje mi się, że mam konkretne oczekiwania techniczne (opisane w wątku viewtopic.php?f=24&t=3809) zacząłem rozglądać się również za napędem nowym. Napęd będzie zimował w garażu u rodziny, z dala od mojego miejsca zamieszkania, ale przez sezon wiosna-jesień będzie przechowywany na balkonie w odpowiednio przygotowanej skrzyni, dlatego potrzebuję napędu składanego, takiego, w którym każdorazowo wyjeżdżając na latanie po "robocie" poskładam w całość kosz i założę śmigło, a po lataniu rozmontuję i wrzucę do pudła.
Nauki PPG rozpocząłem na Octagonie 190 (pierwsze loty), potem także Miniplane Top-80 (bardzo podszedł mi się ten napęd), na razie jestem po kursie, więc pewnie jeszcze do końca nie wiem czego nie wiem. Patrzę więc na ofertę Octagona 190 i jest on jednym z moich faworytów, no ale jest to wydatek rzędu 18600zł.
W Paralement w promocji są 2 napędy: Raket 120 za 8000zł (https://paraelement.pl/paraelement-raket-120/) oraz SNAP 100 za 10000zł (https://paraelement.pl/naped-ppg-paraelement-snap/). Cena kusząca, ale oba te napędy to konstrukcje z górnym podwieszeniem i sztywnymi wyporami, a ja chciałbym tym latać w termice. Czy takie napędy da się przerobić na podwieszenie aktywne?
Jeszcze inna opcja to Thor 80 (https://paraelement.pl/naped-ppg-parael ... upralight/) lub Thor 130 EVO (https://paraelement.pl/naped-ppg-parael ... r-130-evo/) ale nie ma opcji rozruchu elektrycznego, a na nim by mi zależało. Na ich korzyść przemawia mniejsze zużycie paliwa od Octagona 190, mniejsza moc, ale chyba 20KM mi wystarczy
No i jest jeszcze Moster 25KM (https://paraelement.pl/paraelement-moster-25km/) ale przy cenie 21400zł trudno mi znaleźć przewagę tego napędu nad Octagonem 190 za 18600zł w bardzo podobnej konfiguracji.
Miniplane Top-80 to koszt rzędu 19000zł, ale nie mam szczegółowej oferty.
Chciałbym prosić o opinie nt tych napędów, także na co powinienem zwrócić uwagę. Dotychczas latałem swobodnie, na PPG przynajmniej na początku będę latał na klasyku (Teqiula 5).
Mam jeszcze pytanie o rodzaj śmigła: 2- czy 3-łopatowe, zakładając, że producent oferuje obydwa rodzaje - lepiej wybrać? Słyszałem opinię, że 2-łopatowe jest łatwiejsze w przewożeniu na przednim siedzeniu samochodu, bo ustawia się je w pionie i już. Ja tak czy inaczej raczej będę śmigła demontował do transportu, więc ten aspekt nie ma dla mnie większego znaczenia.
Zdrówka
eltomek
Nauki PPG rozpocząłem na Octagonie 190 (pierwsze loty), potem także Miniplane Top-80 (bardzo podszedł mi się ten napęd), na razie jestem po kursie, więc pewnie jeszcze do końca nie wiem czego nie wiem. Patrzę więc na ofertę Octagona 190 i jest on jednym z moich faworytów, no ale jest to wydatek rzędu 18600zł.
W Paralement w promocji są 2 napędy: Raket 120 za 8000zł (https://paraelement.pl/paraelement-raket-120/) oraz SNAP 100 za 10000zł (https://paraelement.pl/naped-ppg-paraelement-snap/). Cena kusząca, ale oba te napędy to konstrukcje z górnym podwieszeniem i sztywnymi wyporami, a ja chciałbym tym latać w termice. Czy takie napędy da się przerobić na podwieszenie aktywne?
Jeszcze inna opcja to Thor 80 (https://paraelement.pl/naped-ppg-parael ... upralight/) lub Thor 130 EVO (https://paraelement.pl/naped-ppg-parael ... r-130-evo/) ale nie ma opcji rozruchu elektrycznego, a na nim by mi zależało. Na ich korzyść przemawia mniejsze zużycie paliwa od Octagona 190, mniejsza moc, ale chyba 20KM mi wystarczy

No i jest jeszcze Moster 25KM (https://paraelement.pl/paraelement-moster-25km/) ale przy cenie 21400zł trudno mi znaleźć przewagę tego napędu nad Octagonem 190 za 18600zł w bardzo podobnej konfiguracji.
Miniplane Top-80 to koszt rzędu 19000zł, ale nie mam szczegółowej oferty.
Chciałbym prosić o opinie nt tych napędów, także na co powinienem zwrócić uwagę. Dotychczas latałem swobodnie, na PPG przynajmniej na początku będę latał na klasyku (Teqiula 5).
Mam jeszcze pytanie o rodzaj śmigła: 2- czy 3-łopatowe, zakładając, że producent oferuje obydwa rodzaje - lepiej wybrać? Słyszałem opinię, że 2-łopatowe jest łatwiejsze w przewożeniu na przednim siedzeniu samochodu, bo ustawia się je w pionie i już. Ja tak czy inaczej raczej będę śmigła demontował do transportu, więc ten aspekt nie ma dla mnie większego znaczenia.
Zdrówka
eltomek