PPG z aktywnym podwieszeniem a termika
: 25 lipca 2021, 11:24
Panowie, ostatnio podczas latania w lekko termicznych warunkach naszło mnie pytanie świeżaka, którym de facto jestem 
Mój zestaw: Dudek Synthesis2 26 + Miniplane TOP-80 ABM ( dolne, aktywne podwieszenie). Pilot 75kg. Masa startowa ok 110kg ( bez paliwa).
Mój nalot przez rok od zakończenia kursów ok. 15h. Z racji niezbyt mocnego napędu latam na trymerach ustawionych na zero.
Pytanie brzmi: Jak zachować się w przypadku trafienia na termikę podczas lotu? Pomijam kwestię odpuszczenia trymerów, chodzi mi o ustawienie opisane powyżej.
W przypadku bąbli trafionych centralnie wiadomo, lekko sprężone sterówki odpuścić lub przyhamować w razie wyskoku skrzydła do przodu ( co mi się jeszcze nie zdarzyło). Bardziej chodzi mi o sytuację kiedy bąbel nie jest centralnie i podnosi jedną stronę skrzydła.
Konsultowałem to z kolegami na startowisku, ale każdy ma inne zdanie: kontrować balans w uprzęży nogami, nie kontrować - siedzieć sztywno, lekko sprężyć sterówki, odpuścić sterówki, hamować podnoszoną stronę, nie hamować, itp. Sam już głupieję od tych porad, próbowałem je porównywać w locie, ale na chwilę obecną nie potrafię wyciągnąć wniosków.
Stąd pytanie do Was, w większości znacznie bardziej doświadczonych, częstokroć instruktorów
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie
Warunu

Mój zestaw: Dudek Synthesis2 26 + Miniplane TOP-80 ABM ( dolne, aktywne podwieszenie). Pilot 75kg. Masa startowa ok 110kg ( bez paliwa).
Mój nalot przez rok od zakończenia kursów ok. 15h. Z racji niezbyt mocnego napędu latam na trymerach ustawionych na zero.
Pytanie brzmi: Jak zachować się w przypadku trafienia na termikę podczas lotu? Pomijam kwestię odpuszczenia trymerów, chodzi mi o ustawienie opisane powyżej.
W przypadku bąbli trafionych centralnie wiadomo, lekko sprężone sterówki odpuścić lub przyhamować w razie wyskoku skrzydła do przodu ( co mi się jeszcze nie zdarzyło). Bardziej chodzi mi o sytuację kiedy bąbel nie jest centralnie i podnosi jedną stronę skrzydła.
Konsultowałem to z kolegami na startowisku, ale każdy ma inne zdanie: kontrować balans w uprzęży nogami, nie kontrować - siedzieć sztywno, lekko sprężyć sterówki, odpuścić sterówki, hamować podnoszoną stronę, nie hamować, itp. Sam już głupieję od tych porad, próbowałem je porównywać w locie, ale na chwilę obecną nie potrafię wyciągnąć wniosków.
Stąd pytanie do Was, w większości znacznie bardziej doświadczonych, częstokroć instruktorów

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie

Warunu
