Ładna wokaliza.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Ładna wokaliza.
A dodatkowo to jeszcze warto pamiętać, że patrzenie w kamerę odcina możliwość reagowania na to, co się widzi. Rafi coś o tym wie.
Zbyszek Gotkiewicz
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
- krislerta
- Posty: 357
- Rejestracja: 30 grudnia 2019, 09:17
- Reputation: 6
- Lokalizacja: WrocŁaw
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Ładna wokaliza.
ciacholot pisze:bez -ku..a- się nie liczy
Trzeba pilota pochwalić, że zareagował, wydarł się i rzucił zapas. Przesadzona ale zdrowa reakcja.

Krzysztof Łukasiewicz 

- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Ładna wokaliza.
Zapas rzucił ten co go skręciło w taśmach. A ten co filmował wpadł na tego z zapasem i tylko darł ryja. Może chciał przestraszyć Ziemię żeby się pod nim rozstąpiła.
Zbyszek Gotkiewicz
- ugryzek
- Posty: 77
- Rejestracja: 14 listopada 2018, 10:00
- Reputation: 17
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Ładna wokaliza.
Co tu się w ogóle wydarzyło?
Kamerka to chyba chase-cam, a nie drugi pilot
@edit:
Jest komentarz autora pod filmem:
Kamerka to chyba chase-cam, a nie drugi pilot

@edit:
Jest komentarz autora pod filmem:
It wasn't too bad. I didn't panic or or anything, I was actually just frustrated for allowing the situation to occur. I added the ridiculous scream in just to be funny. I was in the middle of loosening my paramotor carrying straps (not my harness) and putting on my gloves so I had my throttle locked in at full throttle. If I had more altitude I would have killed the throttle and resolved the twist but I figured I was on for an uncontrolled landing no matter what because I was so low. I almost had this happen to me before and it looks like the common denominators are the chasecam, the trims pulled completely down coupled with full throttle. Without the chasecam, my glider is stable under those conditions but it's obvious now that the extra weight and drag on the glider puts me too far forward past the glider to the point of imbalance.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Ładna wokaliza.
To wrzucę tłumaczenie żeby wszyscy zrozumieli:
Nie było tak źle. Nie panikowałem ani nic, właściwie byłem po prostu sfrustrowany, że pozwoliłem na wystąpienie sytuacji. Dodałem śmieszny krzyk, żeby być śmiesznym. Byłem w trakcie luzowania pasów nośnych (nie uprzęży) i zakładania rękawic, tak aby przepustnica była zablokowana na pełnym gazie. Gdybym miał większą wysokość, zgasiłbym przepustnicę i rozwiązał skręt, ale pomyślałem, że jestem na niekontrolowanym lądowaniu bez względu na wszystko, ponieważ byłem tak nisko. Prawie mi się to przydarzyło wcześniej i wygląda na to, że wspólnym mianownikiem jest chasecam, trymery całkowicie ściągnięte w dół w połączeniu z pełnym gazem. Bez chasecam mój szybowiec jest stabilny w tych warunkach, ale teraz jest oczywiste, że dodatkowy ciężar i opór szybowca wypychają mnie zbyt daleko do przodu poza szybowiec, aż do punktu braku równowagi.
Nie było tak źle. Nie panikowałem ani nic, właściwie byłem po prostu sfrustrowany, że pozwoliłem na wystąpienie sytuacji. Dodałem śmieszny krzyk, żeby być śmiesznym. Byłem w trakcie luzowania pasów nośnych (nie uprzęży) i zakładania rękawic, tak aby przepustnica była zablokowana na pełnym gazie. Gdybym miał większą wysokość, zgasiłbym przepustnicę i rozwiązał skręt, ale pomyślałem, że jestem na niekontrolowanym lądowaniu bez względu na wszystko, ponieważ byłem tak nisko. Prawie mi się to przydarzyło wcześniej i wygląda na to, że wspólnym mianownikiem jest chasecam, trymery całkowicie ściągnięte w dół w połączeniu z pełnym gazem. Bez chasecam mój szybowiec jest stabilny w tych warunkach, ale teraz jest oczywiste, że dodatkowy ciężar i opór szybowca wypychają mnie zbyt daleko do przodu poza szybowiec, aż do punktu braku równowagi.
Zbyszek Gotkiewicz
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Ładna wokaliza.
Z tłumaczenia wynik, że nie wziął pod uwagę że za mocno ciągnął jedną sterówkę podczas zakładania rękawic czy Ci tam nie robił. Darcie ryja podłożone, a kamerka była holowana i nie było drugiego pilota. Czyli poziom problemów typowy dla pilotów ppg.
Zbyszek Gotkiewicz
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Ładna wokaliza.
Choć widywałem wiele tak kamerowanych filmików zawsze chodziło mi po głowie czy czasem taki CHASECAM uczepiony stabila jest na pewno bezpieczny, tyle, że nie spadali z tego powodu. Teraz mnie ciekawi czy na tym filmiku to jest kawałek przyczyny wypadku.
Łukasz Prokop
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość