Optic 2 26 light.
- der
- Posty: 1885
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 721
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Optic 2 26 light.
Są producenci, którzy dają plecak do glajta. Są tacy którzy dają do uprzęży. Są tacy, którzy nie dają wcale.
Mnie generalnie bardziej cieszy dodany zestaw ripstopu w kolorach skrzydła niż kolejny nowy plecak, który przeleży w szafie do czasu jego (skrzydła) dalszej odsprzedaży. Niestety, częściej dają plecaki niż ripstop.
Mnie generalnie bardziej cieszy dodany zestaw ripstopu w kolorach skrzydła niż kolejny nowy plecak, który przeleży w szafie do czasu jego (skrzydła) dalszej odsprzedaży. Niestety, częściej dają plecaki niż ripstop.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Optic 2 26 light.
Przy obecnej tendencji do szycia skrzydeł ze ścinków to producent powinien dołączać całą książkę kolorów ripstopu z klejem. Dudek daje ripstop biały, co jest o tyle dobre, że pasuje do każdego koloru i po naklejeniu daje bardzo małą widoczność łaty. Problemem jest to, że piloci najczęściej nie mają takiej reperaturki i trzeba im oddawać swoją. Porównałem plecaki. Nowy jest mniejszy i lżejszy. Zobaczymy jak będzie wyglądał po zapakowaniu. Poprzedni był trochę za duży na ten komplet którego używałem, więc ten powinien być na styk. Muszę pogadać z Dudkiem, żeby zrobili mniejszy wiek na glajta, bo obecny jest w rozmiarze uniwersalnym, nawet do tandemów.
Zbyszek Gotkiewicz
- calhal
- Posty: 770
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Grenoble, Francja
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Optic 2 26 light.
Też szepnę słówko. Imo lepiej żeby do glajta Light dodawali tego nowego wingshella Light zamiast worka. I jeśli ten nowy czarny plecak jest mniejszy i lżejszy to też bardziej się łapie do glajta Light.
Airdesign do lekkich glajtów fajnego wingshella daje. Inni producenci - nie wiem.
Airdesign do lekkich glajtów fajnego wingshella daje. Inni producenci - nie wiem.
-
Andrzejt
- Posty: 425
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 12:17
- Reputation: 31
- Lokalizacja: Nawojowa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: RE: Re: Optic 2 26 light.
I dobrze że tak jest, glajty się częściej zmienia więc ciiiii... bo jeszcze który producent to przeczyta i przestanie dodawać plecakiprokopcio pisze:Dlaczego plecaki są dodawane do skrzydeł a nie do uprzęży?

A dwa to jak wydajesz 10 000 na skrzydło albo 2 000 na uprząż to bonus za 500zl do uprzęży to 25% wartości

- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Optic 2 26 light.
Tuningu ciąg dalszy. Tym razem zabezpieczenie haczyków speeda przed samoczynnym rozłączeniem.
Zbyszek Gotkiewicz
- der
- Posty: 1885
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 721
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Optic 2 26 light.
Zbyszek, nie ma co cudować.
W moim bieżącym skrzydle, które też do jakichś tam lżejszych należy rozwiązano to wręcz genialnie prosto. Wyeliminowano haczyk całkowicie i zostawiono pętlę. Tę zakładam na haczyk belki i nie ma możliwości by to spadło. Dla kogoś kto nie odpina taśm od uprzęży (bo po co ?) idealne rozwiązanie. Dla tych, którzy od czasu do czasu muszą, również. Po kilkunastu godzinach nalotu sprawdziłem. Rozciągnąć idzie bez jakiegoś wielkiego problemu.
A zamiast linkochwytnego czegoś, czym łatwo dostać w oko, dla miłośników starych tramwajów i ikarusów widzę zwyczajowo, klasyczny wężyk w kieszonce.
W moim bieżącym skrzydle, które też do jakichś tam lżejszych należy rozwiązano to wręcz genialnie prosto. Wyeliminowano haczyk całkowicie i zostawiono pętlę. Tę zakładam na haczyk belki i nie ma możliwości by to spadło. Dla kogoś kto nie odpina taśm od uprzęży (bo po co ?) idealne rozwiązanie. Dla tych, którzy od czasu do czasu muszą, również. Po kilkunastu godzinach nalotu sprawdziłem. Rozciągnąć idzie bez jakiegoś wielkiego problemu.
A zamiast linkochwytnego czegoś, czym łatwo dostać w oko, dla miłośników starych tramwajów i ikarusów widzę zwyczajowo, klasyczny wężyk w kieszonce.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Optic 2 26 light.
Ja wolę mieć w ręce coś twardego, a nie jakiś miękki flak z wężykiem w środku. Co do speeda, to masz rację, że są fajne połączenia linek stosowane choćby w kajtach, lub tak jak proponujesz zakładanie pętli na haczyk. Niestety napracowałem się nad zrobieniem tego zabezpieczenia i w tym glajcie tak już musi zostać. Jednak za 8-10 lat jak będę go zmieniał to trzeba będzie zrobić tak jak mówisz.
Zbyszek Gotkiewicz
- der
- Posty: 1885
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 721
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Optic 2 26 light.
W jednym ze swoich skrzydeł miałem wężyk, który mocno twardniał na dużych wysokościach. Dla tych, którzy preferują coś twardego w dłoni w trakcie latania, nic prostszego, latać pod podstawą... Albo wsadzić sobie rurkę w dziurkę 
-
Dziubdzius
- Posty: 274
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
- Reputation: 22
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Optic 2 26 light.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Tuningu ciąg dalszy. Tym razem zabezpieczenie haczyków speeda przed samoczynnym rozłączeniem.
Hey
Niestety twoje rozwiązanie jest passe
https://www.facebook.com/brummelbungs
Pozdrowienia
Pozdrawiam Pawel Cypel
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Optic 2 26 light.
Czy haczyki speeda naprawdę potrafią się samoczynnie rozłączyć? 2 razy zdarzyło mi się zapomnieć podłączyć speeda ale ppg i podłączałem w locie co prawda nie jest to komfortowe zadanie ale w razie W "awaryjnie" też nie jest to mega problem spiąć. Chyba, że się zdarza to nagminnie, mi się nie zdarzyło ale nalot mam też bardzo mały.
Łukasz Prokop
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Optic 2 26 light.
A wracając do mojego lighta to dzisiaj okazało się że skrzydło strasznie szeleści. Niby choć się nie dzieje a znad głowy dźwięki takie jakby kot czytał gazetę 
Zbyszek Gotkiewicz
-
joanka
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 grudnia 2016, 21:15
- Reputation: 9
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Optic 2 26 light.
Dlaczego szeleści ? Bo jest nowe ? W trakcie lotu czy jak leży na ziemi?
Ostatnio zmieniony 16 kwietnia 2019, 17:13 przez joanka, łącznie zmieniany 2 razy.
- micro
- Posty: 919
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 7
- Lokalizacja: Poznań
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Optic 2 26 light.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:A wracając do mojego lighta to dzisiaj okazało się że skrzydło strasznie szeleści. Niby choć się nie dzieje a znad głowy dźwięki takie jakby kot czytał gazetę
Wszystko możliwe
Roman Michalak
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Optic 2 26 light.
Szeleści bo nowe i lekki materiał. Trzeba będzie się nauczyć ignorować takie dźwięki.
Zbyszek Gotkiewicz
-
joanka
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 grudnia 2016, 21:15
- Reputation: 9
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Optic 2 26 light.
Zapytałam, bo moje żadne skrzydło nowe nad głową nie szeleściło. Po rozłożeniu owszem, ale nie w locie.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Optic 2 26 light.
Mnie to zaskoczyło, ale wcześniej nie latałem na skrzydłach uszytych z 27 gramowej tkaniny. Oczywiście nie szeleści cały czas, tylko wtedy gdy są jakieś żywsze ruchy nad głową a że jest lekkie to i łatwiej mu się ruszać.
Zbyszek Gotkiewicz
-
joanka
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 grudnia 2016, 21:15
- Reputation: 9
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Optic 2 26 light.
Rozumiem. Będziesz musiał do tego przywyknąć, że to normalka.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Optic 2 26 light.
joanka pisze:Rozumiem. Będziesz musiał do tego przywyknąć, że to normalka.
Mam wprawę. To jak przywyknąć do kogoś kto za dużo mówi, ale nie można tego zmienić
Zbyszek Gotkiewicz
-
JakubM
- Posty: 1017
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
- Reputation: 193
- Lokalizacja: Jasło/Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Optic 2 26 light.
Hmmm... albo ja jestem głuchy, albo lekki Swift mi nad głową nie szeleści (w każdym razie w porównaniu do standardowego Optica, który lubił gadać), albo latamy w zupełnie innych warunkach...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość